Midsommar avklarad

Nu är midsommar över för i år igen.. Det går så fort..

Vi åkte ut till hedesunda redan i torsdags och åt och hade det lite mysigt.. Satt uppe och drack lite cider till Jimmy o Monica kom vid halv tolv.. Då blev det sängen.. Somnade nog ganska fort..
I fredags vaknade jag rätt tidigt.. Upp och åt frukost, umgick lite.. Vi åt mat vid fem, sill och en massa gott.. Sen blev det lite party med mange, mamma, karin, sture, jimmy och monica.. Det var riktigt trevligt.. Mange och Jimmy höll igång och det var underhållande :P Hehe.. Blev uppe till ett typ.. Somnade som en klubbad säl tillslut..

Igår(lördag) vaknade jag tio.. Va rätt lugnt på dan.. Spelade lite xbox.. Daniel kom ut han med.. Skulle ner till Johan och festa.. Sen börjades det förberedas för grillning vid halv fem.. Elin, Lina och Anders joinade oss kvart över fem typ.. Sen åt vi.. Det var hur gott som helst! Mums med grillat! :) Sen satt vi ute och drack på altanen.. Toffe, Gina och Stina var oxå med hemma hos mamma igår.. Plus att Tommy dök upp vid halv sju.. Det var jätteroligt att träffa honom igen.. Va alldeles för länge sen sist nu.. Sen satt vi ute och drack, spelade lite spel i lag.. Jag vann med mitt lag på "så det kan låta" men inte på "med andra ord".. Men roligt var det ändå ;) Lite flum sådär :P Sen åkte Mange med Lina och Anders hem halv tio.. Han skulle jobba idag :( Det var tråkigt.. Men han var ju med på fredan iaf.. Tur det iaf :D Hihi.. Efter dom åkt satt vi kvar ute och drack och hade det mysigt.. Skrattade och hade oss! Sen halv ett la sig Jimmy och Monica, medans vi andra va vakna tills kl två.. Då hade jag svårt att somna.. Då ringde telefon kl tre på natten.. Det var Daniel som ringde hem och berättade att det hänt en olycka nere vid Gårte.. En kille hade omkommit och tre andra(två killar och en tjej) var allvarligt skadade.. Han ville inte att mamma skulle vara orolig och tro att han varit med.. Efter det ringde Toffe runt direkt och vi fick då reda på vem det var, en kille på 24 år..Så jäkla hemskt att sånt där händer.. *R.I.P Klas*
Men som alltid: don´t drink and drive.. Varför lär sig inte folk? Det är fortfarande hemskt att det hänt och det är så synd om släkt och vänner... Själv kände jag inte killen så väl men man vet vem det är och det känns ändå.. Jag tycker så synd om alla som verkligen kände honom.. Så jag och mamma kunde ju inte sova.. Blev uppe till halv fem, då hade vi oxå pratat med Daniel om allt.. Han var nere vid kyrkan när en krisgrupp var där och försökte hjälpa till och trösta folk.. Nej det blev en sorgens midsommardan för många.. Låt det inte hända igen!

Och idag har vi inte gjort mkt.. Det har varit lite slött då man drack igår.. Men vi åt mat och hade det mysigt ändå.. Kom hem kl sex.. Och sen har jag legat vid teven och slappat.. Och nu blir det sängen!


God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0