El Sthlmo

Nu har vi i klassen varit en heldag nere i Sthlm.. Anlände vid elva, gick en liten "guidad" tur av oss elever alltså och kollade på 5 byggnader, tog oss ut till Skeppsholmen där sista stoppet på ditvägen fanns, sen blev det en tripp in på Arkitekturmuseet som ställer ut på Moderna museet. Intressant att titta på, otroligt fina och häftiga modeller av olika byggnader! Den bästa var nog Kiruna kyrka! :) Kolla in den om ni inte sett den, men ni behöver inte åka upp dit utan kolla lite på bilder bara ;) Haha.. Sen så satte vi oss på restaurangen där och käka lunch, Beuf nånting ;P Haha.. Det var faktiskt gott, köttbitar (som kalops) med potatismos, sky och grönsaker.. Sen kollade vi souvenirshoppen, hittade lite intressanta saker men hade inte råd att handla tyvärr :( Sen drog våran stadsvandring vidare..
5 byggnader var kvar på listan, och det var lika intressant som dom tidigare.. Dessutom var min och Marals byggnad på vägen tillbaka, blev lite nervös då våran byggnad inte hade nån historia och det fanns inte lika mkt att säga som dom andra, tyvärr, men det gick bra ändå :P Bussen hem gick kl fem, kom hem tio över sju :) Det blev en bra och trevlig dag i Sthlm, gått mkt och sett intressanta byggnader..

Har även hunnit skriva en sak till våran delrapport och nu ska jag sova tror jag!

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Gina

Nej, men har vart in på hemsidan och hittat en mobil jag blev störtkär i! :D Så sak nog beställa den och välja en pott på 149:- (: i två år då får jag mobilen ;D

2009-10-16 @ 06:22:30
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/
Postat av: Gina

Det är en rosa mobil som är gjord för Rosa bandet kampanjen! Heter t715 tror jag (: Ja iaf på den mobilen kunde man! :D Haha

2009-10-16 @ 13:33:05
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0