Hej igen

Nu var det som sagt ett tag sen igen.. Har inte haft orken eller lusten att skriva.. Har en väldigt deppig period just nu :(

Vi börjar där jag slutade sist..
Fredan den 28e aug var jag, Mange, Elin och Stoffe till Sthlm.. Vi gick på stan i några timmar och jag shoppade en kjol och en topp.. Sen vid halv tre drog vi oss mot grönan.. Tog spårvagnen ut dit då det skulle ha blivit en sjujäkla promenad dit annars ;) Det blev en del åk för dom andra.. Jag åkte popexpressen 5 ggr, discojet 1gg, gick i lustiga huset 1 gg och åkte berodalbanan 1 gg som jag förövrigt ALDRIG i hela mitt liv gör om! Jag var helt säker på att jag skulle ramla ur den där jävla vagnen :S Dom andra åkte givetvis med mig.. Men dom åkte en hel del annat oxå som jag INTE sätter mig i! Mange vann en stor kexchoklad och jag försökte vinna en stor gosedjursPingu åt Svea men det gick inge bra.. Vi åkte hem vid halv nio, nöjda med hur dagen blev! Kom hem och festade lite..

                                  
Elin, Stoffe o Mange åker extreme            2 "mongon" och Elin ska åka 
                                                             pop-expressen med mig



Elin och Stoffe avslutade med Fritt fall tilt


Lördan den 29e var vi barnvakter åt Svea för första gången! :D Vi kom dit runt två så hon skulle vänja sig vid oss medans Hanna fortfarande var hemma.. Gav henne mellis o lekte lite.. När Hanna skulle gå strax före halv fyra kom hennes syrra dit så det skulle gå lättare att säga hej då.. Och det gick hur bra som helst.. Inte en enda tår! :) Sen lekte vi en hel del, läste lite böcker, gick en promenad till konsum, kom tillbaka och gav Svea mat, sen ännu mera lek och när bollis började åt vi popcorn och drack cola.. Huuur mysigt som helst hade vi! =) Svea var inte rädd för Mange men hon tydde sig mer till mig ändå.. Sen vid sju fick hon välling och jag la henne halv åtta när Mange tog en liten promenad.. Det gick oxå hur bra som helst.. La bara ner henne, fick en godnatt-puss och sen sa vi god natt och hon somnade på 10 min ungefär.. Sen när jag lagt mig halv tolv och precis somnat till vid tolv vaknade jag till av ett ordentligt skrik.. Blev riktigt rädd och kutade in till Svea.. Hon hade vaknat av en mardröm stackarn :( Så jag tog upp henne och satt uppe en stund, men hon ville inte sova så vi gick ner till soffan en sväng, där vi kollade lite på tv och Mange sjöng för henne, så vid halv ett gick vi upp igen.. Och hon la sig ner direkt och somnade om efter en stund.. Sen sov vi fram till halv sju.. Gick ner och drack välling och sen myste vi till bollis nån timme.. Efter frukosten (som hon inte ville ha) la vi oss ner i soffan och somnade i 40 min ungefär, som Hanna sen berättade att Svea aldrig gör eller har gjort förut! Så det var första gången med mig! Mysunge! :) :D Och lite stolt man blev då! Hahaha.. När Hanna kom upp kl tio blev allt som vanligt igen :P Mammagrisen nr 1! Men allt hade ju gått hur bra som helst, inte ens ett gnäll! Otroligt men sant ;) Och det var underbart att vara barnvakt åt Svea, för hon är ju världens sötaste unge! 

                          
Ute på promenad                                  Mange busar med Svea


                           
Svea och Mange                                  Svea och jag myser på morgonen


Sen har skolan börjat och det suuuuger! Jag vill verkligen inge mer! Varför, varför har jag inte hoppat av tidigare?! Men nu ska jag börja se över mina alternativ och se vad som lockar mest! För det här vill jag egentligen inte mer av just nu! Kanske att det kommer tillbaka sen och då får jag ta det då! 

Sen har jag inte gjort så mkt mer.. Umgåtts med kompisar, försökt ta tag i träningen (som inte går bra! :S) och har varit iväg på en spontan kryssning med mamma och Karin (den 1a sept) på Black Jack.. Var riktigt roligt och superbra musik! Och nu är en till kryssing bokad och betald tills på tisdag den 15e.. Och då ska även Hanna med :D =) Ska bli asnice faktiskt! Sen har mamma fyllt "26" år! ;) Där vi fick pastasallad, blåbärspaj och tårta (som Jimmy gjort åt Filip som oxå fyller på samma dag) Blev en mysig dag.. Hanna, Daniel och Svea var med ut en sväng.. Men åkte halv tre.. Jag stannade kvar och drack lite grogg senare på kvällen med mamma och Karin, men åkte hem kl nio!

Finns ett minus just nu: Sophie ska åka utomlands och jobba i 3 månader! =/ 
-Kommer sakna dig gumman!



Näe nu räcker det för den här gången! Har dragit en "snabbgenomgång" iaf ;) Haha.. Vi hörs snart igen!

Heddå




Kommentarer
Postat av: Elin

Varför deppig vännen?

2009-09-13 @ 18:40:00
Postat av: Alex

alla tankar kring skola, framtid och jobb gör mig deppig.. vet inte vad jag vill göra längre :/ och ju längre tiden går desto mer tid/energi slösar jag bort :S

2009-09-13 @ 18:45:27
URL: http://amossberg.webblogg.se/
Postat av: BREEZY

DESSIE ELLER PAOW?

rösta i inlägget i min blogg :)

2009-09-13 @ 19:02:54
URL: http://breezy.se
Postat av: Jennyh ♡ precis flyttat till Malta!

hej :)

allt bra med dig?



puss&kram

jennyh.se

2009-09-13 @ 19:29:38
URL: http://jennyh.se
Postat av: Jennyh ♡ precis flyttat till Malta!

jo bara bra med mig =) vad gör du då?

2009-09-13 @ 22:29:56
URL: http://jennyh.se
Postat av: Jennyh ♡ precis flyttat till Malta!

Hehe okej, ja det är härligt =)

2009-09-14 @ 00:34:35
URL: http://jennyh.se
Postat av: Sophie

Saknar dig gumman. ♥

2009-09-22 @ 18:01:57
URL: http://sophiea.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0