Disciplin

Jag har väldigt dålig självdisciplin! Den här terminen kommer vi bara ha schemalagda lektioner på fredagar, resten av veckan är det eget arbete som gäller. Jag tycker att det på ett sätt är mkt svårare. Visst vi slipper tentorna men då ska jobbet göras oxå. Vi ska göra en massa labbar utan någon som helst hjälp ifrån lärare. Vi ska själva komma på hur och vad som ska göras :S Och det tror jag kan bli vääldigt svårt. Jag jobbar med en klasskompis för vi är uppdelade i smågrupper och vi ska göra tre labbar under typ tre veckor och dessutom skriva en rapport på 5-10 sidor till varje labb. Och har man dålig självdisciplin som jag har kan det bli svårt att hinna med och göra det man ska. Plus att jag är jättedålig på byggnadsteknik, byggnadskonstruktion och byggnadsmaterial som är ämnena för labbarna :/

Sen ska det ju göras ett exjobb oxå, och där har vi inte ens kommit på nåt att göra. Har haft kontakt med några men inte fått något direkt svar! Och det är extremt jobbigt att inte veta. För får man inte tag i nåt exjobb nu får man ingen examen och utan examen får man inget jobb. Tror det kommer bli svårt att komma tillbaka och göra exjobbet sen. Men våran lärare i arkitektur är väldigt hjälpsam ändå och vill att vi ska hitta nåt, men som sagt det är svårt speciellt när man är så jäkla blyg som jag är och helst inte vill ringa till folk. Skriver hellre sms eller som nu mail. Men förhoppningsvis löser sig det oxå. Men oavsett vad vi får så kommer det ta upp otroligt mkt tid nu under våren, fast det är det kanske värt det om det kan leda till jobb lr så.

Så det där med självdisciplinen menade jag att när jag har lediga dagar som den här måste jag plugga mer än vad jag gör. För om jag inte börjar med det kommer nog den här terminen bli jobbig. Haha. Men jag ska försöka iaf!

Idag har varit en slödag. Har dock varit ute på en promenad, orkade inte med spinning så det fck bli en sån istället :P Har sagt upp mitt träningskort på sats oxå, ska nog börja på friskis med Mange istället :) Då kanske vi kan masa oss dit tillsammans och förhoppningsvis gå ner i vikt igen! ;) Hehe.


Nej nu ska jag glo lite på teve innan jag ska sova. Ska till skolan imon på den enda föreläsningen vi ska ha på byggtekniken.

Heddå!

Kommentarer
Postat av: Elin

Boka in och göra en labb varje måndag. skönt att göra i början av veckan så de är klart =) så skulle jag har gjort..

Och iväg och köp kort på friskis så fort de andra går ut... Så de inte blir så du drar på de.. hehe. blir lätt så

Bra att du skriver oftare föresten =)

<3

2010-02-03 @ 12:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0