Redan Onsdag

Ja nu var vi här igen. Redan onsdag så alltså snart helg! Tiden går så fruktansvärt fort.

Sen sist jag skrev har Sveriges curlingdamer vunnit OS-guld! Weeho! Jag orkade bara kolla till 9e omgången, eller jag låg och halvsov tills dess, och när jag vaknade till låg Sverige under med 6-4 och då tänkte jag bara att det skulle gå åt skogen så jag gick in till sängen istället. Vaknade vid nio på lördagen, duschade, åt frukost, väckte Mange och packade ner lite grejer, sen kom Toffe och Gina och hämtade oss strax före halv elva. Vi åkte ut till mamma, väntade där en stund, sen åkte vi till trädgårn och köpte jättefina blommor och sen begav vi oss mot Sthlm. Tog lite längre tid än väntat då vi stannade vid MAX i Uppsala för att fylla på spolarvätska och köpa lite "road trip" snacks. Haha. Sen stannade vi dessutom till på Arlanda köpstad för att Mange skulle köpa en ny tröja då den han hade på sig hade en fläck. Haha. Sen när vi väl svängde av e4an var det lite problem med att hitta men det gick bra tillslut. Kom fram till Vällingby/Bromma strax före två. Ringde på dörren och Jimmy öppnade och han såg ut väldigt chockad ut, ungefär som han funderade på om han såg rätt eller inte. Haha. Han hade tydligen inte haft en enda aning om att vi var på väg dit för att överraska honom för att han fyllt. Det var ganska roligt iaf! ;P Vi fick god fika när vi kom. Sen satt vi och pratade om allt möjligt. Filip var oxå där, men han va sjuk stackarn. Petronella, Jimmys nya tjej, var riktigt trevlig :) Det man såg av henne på dom timmarna vi var där va att hon hade exakt lika sjuk humor som Jimmy och hon verkar vara en superbra mamma åt sina 3 barn, fast dom fick vi inte träffa, det var inte hennes helg, men det kommer nog fler ggr :) Jätteenkel att prata med iaf, och det är ju skönt. Sen framåt sju var det dags för mat, Petronella hade gjort 3 olika pajer. Jättegott var det med ett gott vitt vin till :P Sen satt vi och drack lite och efter tio åkte vi hem. Va hemma strax efter tolv och jag och Mange tog ettbussen hem. En jättemysig dag i Sthlm hade vi, va oxå första gången vi var ner och hälsade på Jimmy i Sthlm och träffade Petronella för första gången =)

Sen på söndagen tog vi det lugnt. Mange var ner på stan en sväng och jag försökte plugga men det blev mest teven. Haha. Sen var han iväg på bio och jag intog soffläge såklart :P En lugn dag liksom.

Sen har jag tränat lite, träffat Hanna och Svea och lekt lite :) Och varit en sväng i skolan. Nu väntar jag med spänning på Grey´s anatomy. Jag orkar inte kolla alla serier på nätet längre så jag har längtat lite att alla mina favvo-serierna ska börja nu ;) Hihi.

Ska nog hinna med en dusch innan. Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0