Ett tag sen..

.. igen, I know! Men har typ varit fullt upp sen sist :P

Jag var på afterwork första fredan i december, va en trevlig kväll med tacos o trubadurafton. Sen på lördan sa jag ju att jag inte hade planer men klart jag hade det, jag kunde bara inte skriva ut dom då mamma kan läsa min blogg ibland :P Jag drog iaf iväg till Sara (en tjej jag träffat på kryssningar) som bor i Fagersta, fast hon hämtade mig i Ludvika- supersnällt :) Väl hemma hos henne så började vi så smått göra oss iordning o sen runt fyra började vi röra oss ner mot Örebro. Såklart blev det typ snöoväder när vi åkte så vi körde sakta men när vi väl kom fram vid sju gick vi på ett ställe och käkade god mat. Sen klockan åtta gick vi in på Brunnsparken där det var dans till Black Jack och Donnez. Hela grejen med den här "utflykten" var att mamma och hennes karl skulle till Örebro o dansa och när jag var på kryssningen veckan innan sa Sara att vi självklart skulle åka dit och överraska mamma. Så klart jag nappade på det, verkligen en kul grej :P Så jag höll mig en hel veckan utan att nämna nåt för mamma. Var ju såklart skitsvårt då jag brukar berätta allt om vad jag ska göra för henne! Haha. Iaf så satte vi oss långt inne i lokalen och efter en stund såg Sara att mamma o Davor hade börjat dansa. Så där satt jag, i typ 35 min och kollade på dom medans dom dansade förbi heelt ovetandes om att jag satt o kollade på dom ;) Sjukt jäkla jobbigt var det! Man vela ju egentligen springa fram så fort man såg dom men nej, tanken var ju att dyka upp efter ett tag. Tillslut kunde jag inte hålla mig, så när en dans var slut så stod dom nästan precis rakt ut framför mig fast lite in mot mitten och jag satte fart o sprang typ ut på golvet. Davor bara glodde på mig med uppspärrade ögon o fatta ingenting, o när mamma såg hur han reagera vände hon sig om o såg mig stå där. Tror inte hon fattade direkt utan efter nån sekund utbrast hon: "va faaan gör du här?!?!?!" o så började vi skutta! ;) Haha. Fasiken va överraskad hon blev. Och så började bandet spela igen så jag visade vart vi satt o sprang tillbaka. Efter bara nån sekund kom dom av golvet, dom var så förvånade att dom inte kunde dansa :P Hehe. Så jäkla kul vare att se deras miner! Undra varför man inte gjort nåt liknande förut! Det blev iaf en lyckad kväll då mamma blev superglad att jag gjorde en sån sak för henne! :) Dansade några danser med en kille, han var grym på både bugg o foxtrot o anpassade verkligen buggen efter min nivå vilket var super! :) Så det gick riktigt bra att bugga o jääklar så kul det är alltså! :D Vid ett rullade vi hemåt mot Fagersta igen, var väl hemma runt tre o gick o la oss direkt. På f.m dan efter skjutsade Sara mig till Ludvika igen!

Då på lördan bestämdes det att jag skulle försöka få ledigt så jag kunde haka med Sara på kryssning den 7e. Så jag lämnade in en ledighetsansökan på måndan o fick ledigt utan problem! Så i onsdags drog jag iväg på en kryssning "själv" igen! :D Väl på terminalen sa dom att dom inte skulle släppa på folk tidigare än kvart över fyra så Sara som redan var på båten kom av för att hålla mig sällskap!! Verkligen guld värt! Inte många som skulle göra det inte! Men såklart så släppte dom på halv fyra iaf så vi gick till Saras hytt o drack lite. Sen blev det middag med Sara o två till damer från Västerås. O sen blev det party! O oj så skoj vi hade! :D Blev några danser med o musiken var ju bra som alltid, MA såklart! :) Kvällen gick som vanligt allt för fort! Men är så glad att jag hängde på! :)

Kom hem på torsdagskvällen, jobbade till halv tre på fredan, sen var det bara raka vägen hem o göra sig iordning inför julfesten med jobbet! Vi var en busslast med folk som åkte upp till Klockargården i Tällberg. Var en julrockshow o såklart julbord! Mat o show var sådär men sällskapet skitbra som vanligt :) Vid elva drog vi oss hemåt igen o gick ut på krogen efteråt. Men det var inge vidare där. Gick hem till mig efter två o skulle ha efterfest, vi lyssnade på musik, käkade varma mackor o höll på att somna i nästan en hög i soffan :P Haha. La oss väl strax efter fyra när dom andra drog hem! I lördags vaknade vi rätt tidigt, käkade hamburgare från Sibylla o sen blev det soffhäng till filmen Tillsammans! Var en slapp bakislördag :P Alltid lika trevligt! O sen var jag bara hemma o glodde på tv, var ju länge sen jag hade en slapplördag så det gjorde mig inget faktiskt!

Nu äre inte långt kvar till jul o nyår! Och då äre heller inte långt kvar till London!!!! :D Nu är precis allt fixat så nu äre bara att ladda! Ska bli så skönt att komma bort o bara få vara o shoppa såklart! Julafton kommer spenderas i Sthlm med bror o Petro, juldan hos Hanna o Daniel i Gävle, annandan åker ja väl hem igen. Nyårsafton kanske ja kommer spendera i Fagersta med Sara o hennes tjejgäng :)

Näe nu ger jag mig för den här gången! Nu vet ni iaf vad jag haft för mig här den senaste tiden! :P Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0