Home again..

.. och det känns sådär! Har iaf haft två riktigt bra kryssningar!! :D I måndags åkte vi härifrån klockan elva, kom fram till Sthlm tre, gick upp på Flaggan och drack lite, gick ner till terminalen och ombord efter fem. Va sjukt lite folk med, bara 600 personer lite drygt, så ombordstigningen gick fort den här gången! Kom till hytten och redan då mötte vi alla i bandet :) Sen gick vi upp och käkade mat och efter det taxfreen. Sen låg vi i hytten och drack vin tills dansen började nio! Dansade lite grann, både med mamma och en karl som brukar vara med, blev dessutom uppbjuden av en jag inte trott att jag skulle bli uppbjuden av ;) Hehe. Det var lite ovanligt men roligt såklart! :P Ja kvällen flöt på bra och trevligt hade vi det! Hamnade på Tapas med banden efteråt och surrade lite, gick sen ner och drack lite mer vin i hytten. Blev sen sent, kom inte i säng förrän efter sex ;P Men äh, hade ju det roligt så!

På tisdan vaknade vi efter elva, ovanligt att vi kan sova så länge. Båda var lite halvt sega. Men gick upp och åt buffé iaf, lr åt och åt. Dom hade bytt ut det mesta som man kunnat äta förr mot annat som inte alls var nå gott, så blev inte mkt till lunch alls. Men var ändå inte så hungrig. Sen gick vi och lyssnade på båda banden, Claes Lövgrens och Micke Ahlgrens :) Och när dom spelat klart gick vi ner till hytten och satt där under tiden dom la till i Sthlm och såg på när folk gick av! Fick lite sällskap en sväng men sen va det lugnt tills folk fick gå ombord igen efter fem. Karin kom och anslöt till oss då! :) Gick och käkade lite, sen dracks det mer vin och nio började dansen igen! Blev lite lugnare den här kvällen, men det var ju för man var lite seg och så mådde jag illa en stund, men det var nog för att man inte hade ätit riktigt ordentligt. Dansade heller inte lika mkt, en sväng med mamma och sen fick jag en pik att det var jag som lära bjuda upp en viss person den här gången :P Haha. Satt och lyssnade hela kvällen och när dom slutat spela gick vi ner i hytten. Blev inte lika sent som på måndagen heller, la mig runt fem tror jag. Sov lika länge igår men jag väcktes av mamma tillslut. Gick och käkade och sen gick vi och lyssnade för sista gången på den här resan! Efter det sa vi hej då och gick ner och packade ihop. Bussen hem gick fyra och var hemma i Borlänge halv nio! Supertrött efter en jätterolig resa! Fast kunde ändå inte somna på en gång igårväll.

Och nu sitter man på jobbet igen. Känns inte som man varit ledig nåt alls :/ Men tiden går ju fort, tyvärr! Skönt att jag bara ska jobba två dagar och sen är det helg igen! Hade en ganska stor hög med jobb som väntade när jag kom hit oxå, men kämpar på med att minska den! Så, jag ska hämta kaffe och sen fortsätta! Kraam heejs på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0