Suck!

Förra veckan fick jag ju en revidering på ett "krångelhus" där jag skulle göra om båda planerna nästan helt och hållet. Idag hade jag kontakt med säljaren för att kolla några fönster och kaminen, då säger han att taket har helt fel taklutning och att byggnadshöjden är för hög. Jag fattade ingenting, för på min senast utskrivna ritning och min senast sparade fil på datorn hade huset en helt annan taklutning än den han hade. Så jag började kolla runt i mina filer och upptäcker att när jag var bortrest några dagar här i januari hade en annan på avdelning gjort en revidering på det här huset, alltså ändrat taklutningen. Upptäckte sen att den här personen först och främst inte hade jobbat på den senaste versionen och dessutom bara sparat ner det som ändrats i min reviderade-mapp med ett helt annat datum, så när jag började göra om planerna jobbade jag i en "äldre" version. För jag hade ju ingen aning om att saker ändrats när jag varit borta, så nu blev det ännu mera jobb. Jobb som jag egentligen inte skulle behövt göra om det hade varit riktigt sparat från början. Men men det är bara att bita i det sura äpplet och göra det liksom! Men man bli ändå lite less!

Jaja, nu har jag fått gnälla av mig lite! Ska fixa till en annan revidering såhär emellan så jag slipper bli galen ;) Haha. Kraam heejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0