Juni

Ja då var det juni nu då! Tiden går så sjukt fort att man knappt hinner med :P

Sen sist har jag hunnit med en del.. Första helgen i juni var jag och hälsade på mamma i Västerås. Blev en relativt lugn helg men skönt att komma iväg lite och träffa mamma :)

Förra veckan var en kortvecka, jobbade bara mån, tis och tors :P Efter jobbet på måndagen gick jag på bio med Johanna, Peter, Daniel och Ellinor. Vi såg Avengers, rätt okej film faktiskt :) Sen fick Peter ett mess av Mark som tyckte att vi skulle komma till honom på fika, så vi drog dit, checkade in nyrustade lägenheten! Skitfint hade han gjort det :D Onsdagen spenderade jag en del på Kupolen, letade efter lite presenter till Adam! På torsdan drog jag till Gävle vid tvåtiden och direkt ut till Hedesunda. Väl där käkade vi lite, åkte och letade en björk att ställa utanför dörren inför studenten och sen besökte vi Adam en sväng!

På fredan fick vi ingen sovmorgon inte, fullt upp från sju på morgonen. Mamma förberedde tacopaj och jag tårtan, sen var jag en sväng till tandläkaren o som tur är var det inga hål- puh :P Sen hem och duscha o gjorde mig iordning. Vid tiotiden åkte vi och köpte blommor, sen begav vi oss till stan. Sprang in en snabbis på köpis och köpte en champangeflaska åt bror. Sen in till stan och snurrade runt och letade parkering. Sture hittade en tillslut och vi nästan halvsprang till Borgis. Ville få en bra plats framför trappan där studenterna springer ut :P Daniel och Toffe anslöt oss och jag trängde mig fram lite för att kunna ta bilder på Adam och hans klass! Dom var 4e klassen som sprang ut så vi behövde inte vänta länge och skönt var det för det var ganska varmt i solen! Nästan lite overkligt att se lillebror Adam ta studenten, han är ju fortfarande liten i mina ögon! ;) Hehe. Vi stod och pratade en liten stund sen skulle han åka jänkare på stan medans vi åkte hem och gjorde klart inför kalajset!

                               
Finaste lillebror utanför skolan! :)       Snyggaste skylten i hela stan! :P Adam blåhåller i ostkrokspåsen 
                                                         med håret på sné och iklädd dom sötaste tofflorna nånsin! Haha.

Kom massa folk i omgångar efter det att Adam kommit hem, mkt mat och fika blev det och även lite vin! Adam blev supernöjd med presenten som bestod av ett presentkort på en tatuering, även några tröjor slängde ja med i presenten :P

Senare på kvällen när alla gäster dragit så satt mamma, Sture och jag o slappade lite. Då kom jag på den idiotiska idén att M skulle komma och hämta mig på hojen (tänkte bara skoja lite med honom då jag verkligen trodde att han aldrig skulle göra det). Men jodå, han hade fixat en liten hjälm så han kom självklart och hämtade mig. Jag med jeans, tygskor o mammas fleecetröja åkte hoj med honom till Tierp. Fy fan va rädd jag var, satt och blåhöll mig och rörde mig inte en millimeter på 4 mil. Jag vågade inte då jag trodde hojen skulle välta om jag gjorde det! ;) Haha. Mest rädd var jag ju för att jag hade dåliga mc-kläder, inte dom bästa skydden om man kör åt skogen. Men det gick ju utan problem, något skakis när vi kom fram!

I lördags åkte jag in till Gävle och umgicks med bror, Hanna o Svea. Blev bestämt att Svea skulle vara hos sin moster så vi kunde festa lite. Så det blev grillparty med skitgod mat, massor med vin och ett härligt gäng hemma hos bror! Jag, Hanna och två kompisar till Hanna drog tillslut in till Olles och drack lite drinkar och dansade lite och hade skoj! :D Kom hem vid halv tre efter en jäkligt skoj kväll i Gävle (länge sen man hade en sån där). Igår var jag kvar till fyra, kom hem vid sex- riktigt skönt faktiskt!

Nu har jag inte mkt planerat! Inte ens midsommar :S :/ Men det löser sig säkert!
Oj, lång uppdatering men tyvärr blire så när ja inte skriver så ofta! Nä om man kanske ska ta o röra sig hemåt snart. Orkar inte jobba mer idag, har varit riktigt seg! Hejpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0