Gbg

Förr förra helgen (11-12 maj) gjorde jag inte så mkt. Fredagen ägnade jag med härliga vänner hemma hos mig! Jag o Maral började skruva ihop mina nya balkongmöbler (familjens födelsedagspresent) efter att vi käkat, men det började inte bra. Hålen passade inte och en del skruvar gängade inte ens.. Så vi väntade in Johanna o Peter för att kolla om det var vi som fattade beskrivningen fel, men det visade sig att vi gjort rätt så det var bara att ta i och försöka sätta ihop det ändå :P Soffan och båda stolarna krånglade plus att det var dåliga verktyg, det enda som gick lätt var bordet! Haha. Vi började strax efter sju och höll på till halv ett på natten ;)  Jag o Maral kämpade på hela tiden, Johanna o Peter hjälpte till lite i början, men sen när hockeyn började ville dom kolla på den så vi fortsatte, Daniel o Tommy dök upp under kvällen och efter hockeyn hjälpte dom oxå till! Så sammanlagt var vi 6 personer som provade skruva på setet! ;P Hehe.


Och såhär blev resultatet på "fanskapsmöblerna" ;)

Lördagen och söndagen var lugna, gjorde inte så mkt plus dåligt väder så kollade mest på tv. Men det hade varit mkt partande innan så det var skönt med en lugn helg!

Förra veckan bytte jag så jag jobbade på kristi himmelsfärd och var ledig på fredagen. Och det gjorde jag för att jag o Sara skulle åka ner till Göteborg över helgen! Tog tåget vid lunch ner till Fagersta, Sara hämtade mig på stationen och sen åkte vi vidare söderut! Blev en hel del stopp på vägen ner, fylla på motorolja, bensträckning, toapaus osv. Så först vid åtta var vi äntligen framme. Var inte så svårt att hitta hotellet heller, vi bodde på Gothia Towers. Checkade in, parkerade bilen och sen köpte vi med oss lite vin upp till hotellrummet som låg på 14e!!! våningen av 18! Fick ju fan panik, jag som har sån höjdskräck. Men det gick bra ändå, hade utsikt äver Ullevi o stan! :) Vi stannade på hotellrummet och drack o umgicks på fredagskvällen, pratade om att dra på Hard rock vid tolv men vi kände att vi inte orkade :P Så vi la oss o sov ist. På lördan gick vi upp halv tio, åkte ner o käkade en god hotellfrukost, sen upp igen och gjorde oss iordning för en heldag o kväll på Liseberg! Vid halv ett gick vi över till Liseberg och vi började direkt med Jukebox, som först kändes lite som en barnkarusell, men den var ju nästan lite läskig. Tyckte den gick ganska högt och så lättade man ju fan i den där bilen så man nästan trodde man skulle flyga ur ;) Haha. Efter det letade vi rätt på virvelvinden, men den va inte lika skoj, inte som på tivoli där dom går runt och snurrar på. Efter det gick vi på Tyrolen och käkade mat och drack vin! Då kom det nån regnskur, så vi hade ju inte sån tur med vädret tyvärr. Sen gick vi runt lite o åkte jukebox o virvelvinden nån mer gång innan vi började röra oss bort mot Polketten där dansen till MA skulle hållas! Nästan precis då kom MA med all packning. Så vi hälsade på alla innan vi gick o drack mer vin! Sen av någon dum anledning bestämde vi oss för att gå på spökhotellet Gasten, det gör jag då aldrig om igen! Fy fan va rädd jag var o dessutom gick jag sist så det kom ju folk bakifrån o blåste mig i nacken o så! :/ Sprang ut därifrån när jag insåg att det var över. Haha. Höjd- o mörkrädd är då ingen bra kombo med Liseberg tydligen! Sen gjorde Sara en deal med Petters döttrar att om vi åkte kållerado med dom skulle dom åka jukebox med oss, det var ju då en dum idé. Kållerado var ju inge kul, man blev ju bara massa blöt o inte var det ju bra väder så man torkade fort heller! :S Men men, tjejerna tyckte att jukeboxen var rolig iaf :P Sen började dansen vid 19 och det blev bara en dans den här gången. Det var en trevlig men kall kväll ändå! Efter dansen stannade vi kvar medans gänget packade ihop, vi bodde på samma hotell. Kom till hotellet vid ett o då gick vi o la oss! På söndagen var det frukost vid halv tio o sen innan elva var vi på väg hem igen! Var i Fagersta vid fyra och tåget hem gick vid sex. Var hemma nån gång efter åtta, slappade på soffan resten av kvällen.

Jobbade endast en dag sen var det dags för dom sista två dagarna på facklig grundkurs uppe i Tällberg. Var mer intressant den här gången. På kvällen blev det en trerättersmiddag och efter den förhandlande jag o Sandra om priset på bubbelbadet, så det blev vi två o fem karlar som bubblade i ett par timmar, tog en sväng i bastun o sen la vi oss efter elva, lite halvt fulla var vi å efter massa drinkar o vin ;) Hehe. Har iaf varit en bra kurs, förhoppningsvis har man lärt sig lite mer som man kanske kan använda nu i det dagliga arbetet!

Ja det blev en (ganska lång) sammanfattning av dom senaste veckorna :P Men det blir ju så när man inte skrivit på ett tag. Haha.

Nej, om man ska ta o rita upp en situationsplan kanske! Hejpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0