Skidåkning!

Helgen började med en slappkväll i fredags, hade en del sömn att ta igen så la mig tidigt. Lördan var jag uppe vid halv nio, packade ihop kläder, gjorde matsäck o satt och försökte ladda fast att jag var sjukt nervös :S Johanna hämtade mig vid tioo så begav vi oss ut till Romme alpin. Väl där köpte vi skipass och hyrde utrustning, sen skulle vi ta liften upp i en grön backe, och fy satan va nervös jag var! Först å främst är jag höjdrädd och sen har jag alltid varit lite rädd för det här med skidåkning. Började väääldigt försiktigt och jag tänkte att det aldrig kommer gå, kommer lära gå ner för backen typ. Men Sandra gav mig lite tips på hur jag skulle göra så efter många om och men fick jag in lite teknik i det hela och vi tog oss ner för backen, gick rätt okej där på slutet. Både Sandra och Johanna berömde mig och sa att man inte kunde tro att det i princip va första gången på ett par skidor :P Vi bestämde oss för att ta stolsliften upp till toppen, uj stolsliftar gillar jag inte men det gick bra så länge jag inte tittade ner, och sen tog vi en grön backe ner. Men en bit ner i den där jäkla backen blev det (enl. mig) en liten brant och jag kände hur paniken steg. Jag trodde heelt seriöst att jag skulle dö där eller nåt ;P Haha. Men tjejerna sa åt mig att försöka ploga o ta ut svängarna så det inte gick så fort och jag påbörjade neråkningen, men efter första svängen kände jag att jag var på väg att tappa balansen så jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Ner kom jag på nåt konstigt sätt utan att ramla. Och när tjejerna kom ner efter mig skrattade dom o undrade hur jag lyckades med att göra 4-5 rätt häftiga svängar samtidigt som jag fick panik. Jag vet inte alls vad jag gjorde dock! Det enda som snurrade i mitt huvud då var att jag skulle dö eller åtminstone få en hjärtinfarkt. Dessutom trodde jag att jag skrek men som tur är gjorde jag inte det ;) Hahaha. Sen fortsatte vi ner, å då var det inte alls lika brant så ner kom vi tryggt o säkert! Tog matsäcken o satte oss och fikade, sen fortsatte vi med två åk. En blå backe som var jätteisig och sen en grön tillbaka ner på säker mark. Jag kände att det fick räcka med 4 åk första gången, så tjejerna tog 3 åk till medans ja satt och väntade och faan va skönt det var att få av dom jäkla pjäxorna! ;)

Sen åkte vi hem och det var såå skönt att ta en varm dusch o slå ner röven i soffan. Pratade med Johanna om utgång, Emil var sjukt taggad så det var bara att klä på sig och dra iväg till Johanna :P Käkade tacos, drack ett par groggar och sen drog vi till Hela huset. Det var ingen kö den här gången men det var rätt mkt folk ändå! Köpte oss en varsin drink och gick runt lite. Sen blev det nån dans oxå. Kom hem strax efter två och efter att jag käkat en nattmacka stupade jag i säng efter en "hård" dag ;) Måste säga ett stort tack till både Sandra o Johanna som var grymma lärare och som hade tålamodet att vänta på mig medans jag försökte ta mig neråt :D Hehe.

Gårdagen spenderas rejält på soffan! Gick iväg och handlade, men shit va jobbigt det var då! Sen gjorde jag ett ryck och lagade mat oxå men sen var det soffligg resten av kvällen! Jääklar vilken träningsvärk jag har då! Men då det var rätt kul att åka skidor, när det väl gick bra vill säga :P, så är det ju värt det! Hehe..

Den här veckan känns olidligt lång men får hoppas den går rätt fort! Näe ska väl jobba på här! Kraam från mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0