Ramundberget

I onsdags var det dags för resan jag sett fram emot ganska länge! Hade fullt upp innan det var dags att åka så därför har jag inte hunnit skriva nåt. Men iaf. I onsdags jobbade vi fram till lunchen, drog härifrån strax före halv två och åkte förbi hemma hos mig för att hämta skorna jag glömt men sen åkte vi! Vi tog en liten bensträckare i Sveg och vi kom fram till stugan uppe i Ramundberget runt halv sju. Det var en helvetes backe upp till stugan, höll fan på och dö när man kom fram och skulle släpa på väskorna upp. Måste verkligen träna! Haha. Sen fick vi hemmagjord pizza och så drack vi vin o satt o babbla tills resten av gänget kom vid halv elva. Blev lite "party" då och la mig vid halv två :P
I torsdags vaknade vi vid åtta och gick upp och åt frukost. Dom andra drog iväg och åkte skidor efter det, jag gick o la mig drygt en timme igen. Sen kom det några tillbaka och vi tog en promenad in till byn och kollade hur det såg ut och sen gick vi tillbaka och käkade lunch. Efter det började folk droppa in allt eftersom och vid tre drog dom flesta iväg på after ski medans jag och Johanna tog lite att dricka och satte oss i bastun istället! Riktigt skönt var det :) Satt lite drygt en timme och sen gjorde vi oss iordning för middag på en restaurang inne i byn. Åkte fullpackad bil dit och käkade en supergod grillbuffé. Sen åkte vi faktiskt tillbaka till stugan och umgicks istället för att stanna och invänta after ski. Och vi hade det trevligt uppe i stugan! Dom flesta la sig och "läste en bok" runt tio, halv elva medans jag, Johanna, Peter och Daniel stannade uppe och spelade Rappakalja och drack fanta ;) Hehe. Hade det supertrevligt! Kom väl i säng vid ett.

I fredags sov vi ut, upp o käkade frukost och efter dom andra dragit för ytterligare en dag på skidor skottade jag och Johanna av altanen och satte oss i solen och stekte en stund! Åå det var underbart! Brände riktigt skönt :) Sen käkade vi lite lunch och tog en promenad o knäppte lite kort på omgivningen! Sen kom vi tillbaka och bastade lite, käkade och sen var det en jäkla fart på folket! ;P Många la sig före tolv då oxå men vi "samma" fyra stannade uppe och spelade lite kort. La oss efter ett!
Sen i lördags vaknade jag åtta, började packa ihop mina saker och sen käkade vi frukost o efter det städning. Åkte från stugan vid halv elva, stannade till vid en jobbarkompis nybygge och kikade lite. Sen gav vi oss ut på vägarna! Stannade i Sveg och käkade och sen stannade vi hos Peters föräldrar i Rättvik och fick fika. Kom hem halv sex efter en superbra resa! Är mer än nöjd att jag följde med fast att det inte blev nå skidåkning. Vi hade ju sån jäkla tur med vädret och att umgås med det där gänget var jättetrevligt! :D
Sen har jag bara slappat sen jag kom hem, har inte blivit så mkt sömn som man trodde kanske. Men det gör ju inget direkt :P

Så nu sitter man här på jobbet igen, va inge sugen på jobb alls imorse när jag skulle upp och ändå har man varit ledig i 4 ½ dag. Fast det behövdes! Nu ser jag fram emot påskledighet och sen kryssningsledighet ;P

Nej nu ger jag mig! Kraam på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0