Nyår!

Ja nu va det ett tag sen igen, jag vet! Men jag har blivit lat när det gäller att blogga :S Haha.

Sen sist har jag haft materialtenta, gick inte nå vidare tror jag, och fått matte-hemtenta resultatet, jag klarade matten! Överlycklig! Sen har vi varit på Lina och Anders inflyttningsfest, drack lite vin och pratade, det var trevligt men åkte hem rätt tidigt! Sen har vi haft julfest här hemma, fredan 18e! Vi va inte så många själar här men det var trevligt ändå! Vi spelade lite rock band och sen buzz på det :P Tror alla va fulla och glada och det var ju huvudsaken ;) Lite bilder:

                                  
Sophie och jag spelar buzz                           Gina och bror va oxå med

                                  
Jag, Elin och Emma


Sen var jag till Hanna på lördan den 19e. Vi hade det mysigt med Daniel och Svea. Daniel åkte och jobbade och Svea la sig och sov. Då köpte Hanna och jag thaimat, blev friterad fläskfilé för mig och fyra små rätter för Hanna. Vi tog friterad banan med vaniljglass till efterrätt. Det var riktigt gott :) Blev supermätta, så det blev inget annat gotta men det räckte och blev över med maten :P Sen kollade vi på finalen i Dansbandskampen. Åkte hem halv tolv efter en supermysig kväll, igen! :D

Träffade Elin och Emma en dag i Valbo för shopping. Men hittade inget som vanligt. Tränade combat med Sophie på kvällningen, fortfarande skitkul och pissjobbigt! :P

Sen åkte vi ut till mamma dan före julafton för julmys med Hanna, Daniel och Svea, även Mange var med. Vi busade och mös hela dan, sen blev det god mat och efterrätt. Och vi drack även lite vin på kvällen! En helmysig dag/kväll! Tradition har det nästan blivit nu! Julafton vaknade jag rätt tidigt då Svea vaknar tidigt :P Men det gjorde inget då dom skulle åka hem på dan. Vi mös framför julkalendern och sen åt vi frukost. Efter det hade vi julklappsutdelning. Fick en jättefin almanacka utav Svea! Sen fick hon sina julklappar, hon blev nog glad över dom. Ville börja rita direkt med nya pennorna och målarboken :P Hihi. Även mamma, Adam, Sture och Christoffer fick julklappar fast vi har slutat med det! ;) Sen åkte tyvärr Daniel, Hanna, Mange och Svea hem till Gävle för att fira jul på andra håll! Men vi hade det mysigt hos mamma ändå! Jag, Toffe, Jimmy och Adam satt och spelade några rundor buzz innan Kalle började. Jimmy den jäkeln vann varje gång tror ja, men sånt är livet :P Sen kollade vi lite grann på Kalle och efter det åt vi god mat! Det blev en lugn kväll, med en liten promenad runt byn och massa prat med mamma och Karin. La oss efter tolv tror jag. Juldan va lika lugn den. Kollade på Tomten är far till alla barnen med mamma på förmiddan (ett måste på julen. Haha) Bästa filmrepliken någonsin är med i den ju: "-Jag måste ha en grogg. -Vad är det för fel på den du har? -*slurk slurk* Den är slut!" Haha, helt underbart skön kommentar från Dan ekborg! Sen blev det mest slapp, pratade med Jimmy en hel del. Sen kom Filip ut, och oj jäklar vad den ungen har växt! 12 år och redan ikapp Jimmy i längd! Sen blev det mat och jag åkte hem kl sju. Var en lugn men bra jul ute hos mamma! Väl hemma la jag mig vid teven och slappa, va förkyld både jag och Mange så ingen utgång! Sen i söndags blev det julmat hos Manges föräldrar som jag oxå fick julklappar av fast jag inte vill ha. (En gratängform, rutiga kokboken och ett tärningsspel) Bilder:

                   
Farmor och Svea har fruktstund      Farbror läser en bok

                   
Pappa äter upp Sveas fot               Svea får julklappar

                  
Svea så jävla söt när hon
ligger på golvet och ritar

Veckan har varit lugn då jag har varit väldigt hängig och förkyld. Så idag på nyårsafton har jag och Mange en mysig hemmakväll. Mange har lagat god mat, vi har spelat ett parti alfapet och kollat på JVM. Nu ska vi kika på en film och fira in tolvslaget i lugnan ro! :) Skönt det med! Så GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!! :D Nu ska 2010 bli ett bra år på många sätt!! Nu blir det soffan igen!

Hade bra ute i vimmlet! Heddå!!!

Helg igen

Ja så var helgen här igen då! Otroligt. Plugga plugga hela dan :/ Tråååkigt!

Igår åkte jag ut till Hanna och Svea igen! Vi hade det mysigt som vanligt. Svea fick mysa med lite popcorn och julmust och det uppskattades. Haha :P Hon la sig runt sju. Efter det gjorde Hanna mat (som alltid när jag är där) och den här gången blev det en tacogratäng med sallad, mumsigt! :) Sen satt vi i soffan och myste till idol! Helt rätt att Erik vann! Huuur bra som helst den killen! :D Vi satt och bubblade och pratade, och efter idol va jag kvar till kvart över elva och sen åkte jag hem efter ännu en mysig kväll! Gick och la mig direkt, men Mange och jag låg och pratade ett tag först :) Också mys!

Idag ska jag plugga, ner en sväng på stan, mer plugga och sen ikväll blire inflyttningsfest hos Lina och Anders :P Ska bli trevligt, och spännande att få se nya lägenheten ;)

Ha en bra kväll alla! Heddå

Tisdag den 8e december

Usch va tiden går fort! Nu är det inte alls långt till jul. Nästan bara två veckor kvar. Och ingen vinter får vi heller, verkar det som. Hatar när det är så mörkt och trist ute :/ Det är fan det värsta jag vet. Jag vill så gärna resa bort från det här nu. Vill ha lite sol och värme. Men man får väl vänta tills i sommar som vanligt :P

Idag var det tänkt att jag skulle plugga flitigt, men det har jag inte gjort. Skrivit min del till projektrapporten iaf men sen skulle jag ju plugga material oxå men det har jag icke gjort. Dumt nog men inte haft lust än! Den kanske kommer snart. Haha. Ska iväg och gymma vid sex ungefär med Sophie. Göra lite nytta iaf :P

Nej nu ska man väl äta nån mat oxå, är lite hungrig ;)


Heddå!


Dags igen

Ja nu är det dags igen för en uppdatering har jag hört ;) Haha..

Hade som sagt tenta förra fredan, det kändes bra men man vet aldrig ändå :/ Men håll tummarn åt mig! :P Efter tentan drog jag ut till Strömsbro till Hanna och Svea! Vi lekte och myste tills Svea skulle lägga sig kl sju, då gjorde Hanna supergod mat, pasta med pastasås- fläskfilé :) Och sallad och cola till såklart :P Mmmums! Sen blev det mys framför Idol, myste med lite chips och läsk. Sen tog jag halv tolv-bussen hem. En lika mysig dag/kväll som alltid ute hos dom! Underbart! Sen på lördagen gjorde jag ingenting. Hade en riktigt slapp dag medan Mange "slet" på jobbet ;) Haha. Söndagen såg nästan likadan ut :P Helgen tog slut så jäkla fort som vanligt..

I veckan har det varit skolan för hela "slanten". Blää! Fullt upp nu med att få klart projektet, plus att det ska pluggas till tenta osv. Men det löser sig nog! Tyvärr kan det vara lite slitsamt bara :S

Idag var jag på gymmet för första gången på lääänge! Sophie följde med, blev mest kondition men lite mage och ben oxå. Märks att jag inte tränat på länge, men nu ska jag försöka på allvar att ta tag i det. Och med Sophies stöd brukar det gå bra :D Hihi! Blir spinning imon kl tio, får vi se om ja inte dött under passet ;) Haha.
Tror jag drar ut och käkar med Anna, Sofie o Helen på Church Street ikväll :) Har inte riktigt bestämt mig än. Haha. Som vanligt alltså. Sen imon blire som sagt träning, försöka hitta nån liten present till Sture, sen på kalas hos Tommy (Manges släkting), och sen blire nog tvkväll igen. Behöver lite lugn o ro tror jag. På söndag drar vi ut till Hedesunda och firar Sture. Så har lite att göra ihelgen ändå. Haha. Borde få in plugg o så oxå =/


Nej det får räcka för nu! Heddå


RSS 2.0