Stockholm

Har inte kunnat skriva nåt ihelgen, då hade man kunnat avslöja hela överraskningen ;)

I fredags gjorde jag inte mkt efter jobbet, hade mys för mig själv! Haha. La mig rätt tidigt.
Sen i lördags gick jag upp halv sju, duschade och gjorde mig iordning sen klockan åtta tog jag tåget till Sthlm. Framme efter tio, väntade på centralen tills Hanna, Daniel och Toffe kom en halvtimme senare, sen kom mamma efter ytterligare tio min. Då gick vi mot Drottninggatan då Hanna skulle leta efter en mössa :P Blev lite presentshopping och sen insåg vi att ingen av oss hade lust med mer shopping än så så vi gick till en pastarestaurang, Vapiano, på Kungsbron! Käkade supergod pasta och drack vin/öl/cider :) Satt där i ett par timmar, sen gick vi en snabbis till Stadium och sen gick vi till en pub (för ölen kostade 39 kr :P) och satt där lite drygt en timme! Efter det tog vi tunnelbanan ut till Blackeberg, letade oss fram dit vi skulle. Ringde Petronella och såg till så hon höll Jimmy borta från fönstren! Och sen gick vi och ringde på, sjöng ja må han leva när han öppnade dörren och OJ vad förvånad han blev! Han trodde bara det skulle komma 2 par på middag men så står vi där utanför dörren ;) Hehe. Vi hade alltså åkt ner till Sthlm på överraskningsfest för Jimmy, äldsta brorsan, som fyllt 35 år!! :D Han hade inte anat nånting! Så det var skitkul att se han så överraskad! Gjorde oss iordning, sen fick vi käk och drack vin och minglade, dansade, skrattade, (grät ;)) och hade det superbra!! :) Det var verkligen superlyckat!! Har aldrig sett brorsan såå glad som han var och det var verkligen fart på honom! Hehe. Såå roligt! Fick ett x antal bra filmer på några snygga dansmoves! ;P Runt tre gick jag och la mig efter en väldigt lyckad kväll! Full och glad som man var somnade man med ett leende på läpparna!
Igår vaknade man runt tio, aptrött och seg! Fick underbart god frukost, sen satt vi och kollade på skidor och satt och pratade lite innan vi tog tunnelbanan tillbaka in till stan vid halv två, käkade dagen efter-mat på Burger King på centralen och sen väntade vi in tågen som skulle ta oss hem! Mammas stod där först, sen Hanna, Daniel o Toffes o sist mitt! Va skönt att åka hem men har haft det superkul så det var såå värt det att åka ner! :) Kom hem strax efter sex och la mig bara på soffan och slappade resten av kvällen! Svårt att sova inatt pga. att jag somnade på tåget! Men gick tillslut och nu sitter man på jobbet igen! Den här helgen gick vidrigt fort.

Va länge sen jag hade så roligt! Och jag älskar att umgås med familjen! Tre av fyra bröder var där! Synd bara att Adam inte var med! Och så var ju såklart mamma där och mina två "systrar"! Hanna och Petronella har blivit lite som systrar och det är jag glad för! I love them all so very much!!

Näe, nu lär ja jobba på! Den där jäkla kön lär ju jobbas bort! Kraam från en sliten Alex!


Rastlös

Jag är nå fruktansvärt rastlös idag! Förmiddan har gått sakta och jag har blivit lite smått galen på det här huset! Jag får inte till det så som kunden ritat på skissen, och det tycker jag är jobbigt! För man vill ju göra allt för att göra kunden nöjd! :) Men svårt är det ibland tyvärr! Och på det här huset är det en hel del som inte alls blir lika! Men man försöker göra sitt bästa iaf!

Snart äre lunch! Och efter den är det bara 3 ½ timme kvar till helg, ungefär :P Sköööönt! Haha. Kraam igen!

Wihoo!

Det är äntligen fredag! Åå så skönt det ska bli att vara lite ledig, slappa lite o försöka sova en del :P Hehe. Händer inget speciellt ihelgen men iaf! Kan vara skönt det med ibland, och dom sista tre helgerna har det varit mkt rännande för mig, inte varit hemma en helg på över 3 veckor. Tänk om helgerna kunde vara liite längre, sisådär en 4 dagar o sen jobbar man 3 dagar ;)

Igår kom chefen och sa att vi a-ritare skulle samla oss lite för han ville prata med oss. Blev nästan lite nervös först, hade ju ingen aning om vad han skulle säga. Haha. Men så visade det sig iaf att vi blev beordrad övertid igen, helst ett minimum på 5 timmar i veckan. Tydligen har kön vuxit en hel del, och jag hade ju ingen aning då jag inte tagit ett nytt hus på nästan över en vecka. Har typ enbart haft revideringar på "gamla" hus! Men jaja, övertid betyder mer pengar så det spelar inte så stor roll och så gäller det inte så många veckor liksom!

Igår när jag kom hem var jag effektiv! Jag diskade undan, plockade iordning i min garderob, tog en låång dusch (elementet var iskallt igen så man satt ju och frös :/) och så gjorde jag en matlåda tills idag. Och sen småglodde jag lite på teven medans jag pratade med mamma i telefon, när vi slutat prata la jag mig i sängen (före tio!!) och läste lite istället för det var ju ändå bara skit på tv. Men det blev inte att ja la mig för att sova förrän efter tolv iaf. Så imorse när jag vaknade var jag trööött. Men jag börjar bli ganska van med tröttheten nu!

Nej, nu ska jag käka lite frukost och sen hämta den dagliga koppen kaffe! Kraam från mig!


Redan torsdag

Ja det är redan torsdag, satt på fikat alldeles nyss och då sa en av tjejerna att arbetsveckan snart är slut och jag kom då på att visst ja, det är torsdag idag! Har helt tappat vilken dag det är just för att den här veckan har gått fort! Jag trodde den här veckan skulle gå segt men icke! :P

Igår åkte jag med Anna till Kupolen och checkade in bokrean, kom därifrån med 5 böcker! ;) Det var "ta 5 betala för 4"-erbjudande och då lär man väl passa på! Haha. Sen kollade jag skal och skärmskydd men det fanns inget bra så struntade i det. Får kolla ihelgen lite mer grundligt för jag hade ingen lust att springa omkring o leta igår. Efter det gick jag till konsum och hämtade ut mobilen. Otroligt nog slet jag inte upp den så fort jag kom hem utan jag la in saker från gamla mobilen på datorn osv. Sen när jag var klar med det öppnade jag kartongen, och jääklar, trodde nästan att jag fått en leksaksmobil! Den var ju så lätt och kändes inte som en mobil. Sen tog det typ 10 min för mig att hitta språkinställningarna när jag väl fått igång den. Haha. Man kände sig inte lite värdelös eller! Tycker det är svårt och det finns så jäkla mkt man kan göra! Men nån gång lär jag mig kanske! Hehe. Sen diskade jag undan liite men gjorde inte hälften av vad jag hade tänkt. Dumt dumt. Får göra det idag istället.

Fyy sjutton va kallt det var imorse då! -22 grader visade min termometer :/ Det som skulle vara "varmare" idag än igår, men nej inte då! Men jag hoppas att det bara är idag och att det vänder efter det här. Det räcker med svinkalla dagar nu! Man höll ju bokstavligt talat på att frysa rumpan av sig när man gick hit! Fick ju en jacka av min snälla svägerska när dom skulle flytta i somras och med den fryser man inte om överkroppen så det är bara min rumpa och mina lår som får lida! Men det är ju mer än tillräckligt! Är så less på det här nu! Tänk om det kunde vara 15+ ute och man kunde slänga av sig vinterkläderna och ta fram vårjackan o bara njuuuta!

Nej om man ska orka resa på sig leta redan på chiiifen så man kan få lite hjälp ;P Hehe. Kraam från mig!


Yeees!

Nu är det inte så långt kvar av den här dagen! Niice! :) Ska till Kupolen efter jobbet och kolla in bokrean, köpa skal och fodral till mobilen och sen gå förbi konsum på vägen hem och äntligen hämta ut min nya mobil :D Hihi. Undra om jag kommer göra nå vettigt alls hemma ikväll :P Haha.

Nej, ska nog äta en banan, börjar bli hungrig igen och sen börja avsluta jobbet för idag! Kraaam från mig!

Såhär ska det se ut!!




Blir man glad eller blir man glad när man ser en sån här väderprognos! Kan ju bara hålla tummarna att det blir såhär minus snön ihelgen såklart!!! :D Hehe. Och hoppas att det ska fortsätta efter dom här tio dagarna oxå :P Mm sol och vår, ja tack!!

Onsdag..

..och halva arbetsveckan har snart gått. Riktigt längtar till helgen! Skönt att vara ledig några dagar fast kommer nog inte kunna sova ut men iaf. Känns som jag har en deppvecka. Allting är bara jobbigt! Va länge sen det kändes såhär, så det har varit konstigt att känna så igen. Men men det går väl över, det har det ju gjort förut! :) För egentligen har man ju inget att må dåligt och klaga över. Mår bra och har hälsan i behåll, har fått fast anställning, har en sjukt bra lägenhet, en tenta ifrån min examen som byggnadsingejör, har en underbar familj och vänner! Kan man begära så mkt mer egentligen? Eller ja, det finns väl en hel del mer man kan begära men jag har en bra grund att stå på, jag kan komma nånvart i livet. Är fortf ung (även om det inte känns så :P) och jag kommer hinna uppleva massor! Men man får ändå ångest och negativa tankar! Aja, enough about that!

Igår gick jag och handlade innan jag gick hem, sen gjorde jag mat, tvättade, tog hand om tvätten och kollade på tv under tiden. En väldigt effektiv men lugn kväll. Och idag har jag en del att pyssla med hemma och samtidigt kan man ju, nästan iaf, hoppas på att mobilen kommer. Och då kommer man väl ha fullt upp ;) Hehe. Enl. 3s sida på facebook så ändras abonnemangsformen och vilken mobil man beställt på mitt3 när mobilen lämnat deras lager. Och igårkväll hade det ändrats, så kanske kanske att den hinner komma idag! :P Haha.

Imorse när man skulle gå till jobbet var det -15 grader igen, det borde vara olagligt ju! Och räcker det inte med kalla dagar nu! Vi har fått vår beskärda del nu tycker jag! Nu ska det gå mot vår och bli varmare! :)

Näe, ta tag i lite jobb kanske?! Kraam från mig!

Nepp..

..det blev ingen telefon igår, som jag redan hade förstått iofs! "Nej tyvärr så har jag den inte inne, men du har den på två arbetsdagar". Gaah! Min vanliga otur! Varje gång jag förnyat mitt abonnemang så har jag fått vänta på mobilen! Men jaja, jag står väl ut med min skit i några dagar till :P Den som väntar på nåt gott..

Efter jag varit på 3 igår var jag lite småsur, hade ju hoppats ändå fast ja egentligen visste att det inte fanns nån mobil så jag struntade i att gå in på teknikmagasinet för att köpa skydd till mobilen (det ångrar jag nu, för telefonen kommer ju snart liksom), istället gick jag till ica och unnade mig en semla o en cola. När jag kom hem åt jag den istället för mat, men åå vad jag ångrade mig sen. Kände mig bara tjock och jävlig! Men jaja. Haha. Sen låg jag bara vid teven o glodde, orkade inte ens göra matlåda! Kollade på Luftslottet som sprängdes och sen la jag mig för att sova. Sov ganska bra inatt, så det var tråkigt när klockan ringde. Kunde ha sovit många fler timmar ;) Hehe.

Och idag är jag lite segstartad, igen! Har ett nytt hus så man tar det lugnt och sansat och då blir man lite seg, är det inte är bråttom med huset så drar man ner på tempot lite! Haha. Men nu ska jag gå och hämta kaffe och sen fortsätta i mitt snigeltempo ;P Kraam från mig!

21a februari..

..is finally here ;) Hehe. Håll tummarna åt mig att mobilen finns i lager när jag ska gå till 3 och förnya abonnemanget :P Ihelgen har min mobil strulat mer än vanligt, så nu är det verkligen ett måste att skaffa en ny!

Helgen har varit lugn men trevlig, gick lite väl fort bara. I fredags tog jag fyratåget hem och min snälla bror hämtade mig på station. Vi åkte hem till dom direkt och hade mys. Hann knappt innanför dörren innan Svea ville att jag skulle följa med till hennes rum och där skulle hon visa massa leksaker osv. Sötfia!! Sen fick vi supergod mat och efter mös vi i soffan hela kvällen! La oss rätt tidigt, var aptrött!
I lördags gick jag upp typ vid nio, va ganska pigg redan då! Sen åt vi frukost o tjattrade lite innan jag tog bussen strax före ett ner på stan. Mötte upp Nicole och vi gick till Bali garden för att käka lunch! Mums! :) Satt kvar där ett par timmar och pratade ikapp! Sen tog jag bussen upp till Mange och gjorde mig iordning, drog på "fest", var Rockband-kväll och det tycker inte jag är nån höjdare så jag drog tillbaka till Mange vid elva. Hos Mange drog jag igång en film och somnade rätt sent!
Igår hängde jag på Hannas kompis och hans kompis för att kolla en tomt ute i Forsby. Båda vill ha min hjälp med att rita hus! Väldigt roligt tycker jag, så självklart ställer jag upp! :) Efter det gick jag runt på stan en stund men jag hade ingen lust att gå i affärer så satte mig på cafeét nere på nian och "fikade", läste lite i min nya bok o allmänt slappade tills jag bestämde mig för att köpa en ny klocka! Jag vet, jag är störd! Men det var ju sån fruktansvärd rea så jag bara lära köpa en ny! En klocka som kostat 1700 var nedsatt till 500!!! :O Då är man ju helt knäpp om man inte slår till! Och det är nog den snyggaste klocka jag köpt hittills! ;) Hihi! Me liiiike! Hade den på mig när jag kom hem igår och satt och smålog för mig själv hela kvällen så ja man kan väl säga att jag är nöjd med köpet och inte ångrar mig! Haha. Iaf, när jag stod där och skulle köpa klockan kom Sophie och mötte upp mig, det var såå kul att träffas! Va allt för länge sen så jag hoppas det blir snart igen! Blev dock ingen lång stund då jag skulle med fyratåget hem men vi hann ses och säga hej iaf :) Kom hem till sex och då slappade jag i soffan, skönt att vara hemma!

Nu är jag på jobbet och kollar på klockan hela tiden, dagen kan gå fort nu tycker jag :P Kraam på er!

Heelg!

Ja då var det helg igen då! Vilken låång jobbvecka det har varit ;) Mohaha. Ganska skönt ändå, bara jobba två dagar fast inte så skönt att man legat hemma och varit sjuk. Men aja. Idag drar jag till Gävle. Ska hem till Hanna, Daniel och Svea och bara mysa ikväll :) Ska bli skoj att träffas igen, va ett tag sen! Sen imon ska jag luncha med Nicole på stan och efter det träffa Mange en sväng, sen vet jag inte vad som händer, och på söndag blir det en fika med Sophie! Blev inte lika fullbokad som jag trodde jag skulle bli, men typ inga kan ses så då blir det ganska lugnt istället! Men jag får komma "hem" och träffa några iaf!

Jag vill åka bort, långt bort! Komma iväg från allt ett tag! Slippa allt som har med vinter och snö att göra, få ladda batterierna ordentligt, börja tänka positivt igen och ja, bara få vara! Men det dröjer ett tag till, ser ut att kunna bli en resa i slutet av augusti! Hoppas hoppas! :P


Idag är jag en tröttmössa! Men lär väl jobba vidare, fast man är seeg! Kraam från mig!

Sjuk

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag skrev nåt. Men det är för att jag legat däckad hemma hos mamma i Västerås med feber :/ I söndags när jag vaknade var jag helt slut, feber o skit så jag orkade inte åka hem. Blev kvar där tills igår när febern lagt sig, då åkte jag hem. Kom dessutom hem till en iskall lägenhet, ena elementet funkade inte. Så ska försöka få tag i Masmästaren idag, kan inte sitta i vardagsrummet utan att frysa.

Hade iaf en bra helg hos mamma! Kommer absolut att åka dit snart igen! Och nu är jag, äntligen, tillbaka på jobbet. Man har ju varit sjukt rastlös av att bara legat hemma. Fast hade inte fått så många revideringar under tiden jag varit borta så det var ju skönt att man slapp stressa med :P Ikväll ska vi bowla och käka middag med jobbet, ska avtacka en tjej som ska sluta! Så det ska bli trevligt! :) Och imon åker jag nog till Gävle. Har ännu inga planer för lördagkväll så får se om jag ens åker. Känns lite drygt om jag bara ska åka för en dag liksom. Det löser sig väl!

Fick reda på i tisdags att jag nu blir anställd, fr.o.m idag!! Ska fixas nya avtal bara, dom lät poängtera att vi inte blivit bortglömda ;) Haha. Nu är det snart dags för möte! Kraam på er!

Västerås

Igår skulle jag ta tåget till Västerås, men det var ju såklart inställt så det skulle gå buss istället. Men nej, ingen buss dök upp, men det var en tjej på station som jobbar åt Tågkompaniet som fixade en taxi till oss som skulle till Västerås och Stockholm. Så en och en halv timme senare kom vi iväg, var framme strax efter åtta. Får vara glad att jag kom iväg iaf :) Mammas lägenhet är riktigt bra, stor och väldigt väl planerade ytor, så det här kommer nog bli superbra tror jag :P Satt uppe ganska länge och pratade, vaknade i skaplig tid idag,och vid elva drog vi oss in mot stan. Så vi tog en shoppingrunda och kollade in Västerås centrum. Det var inte så svårt att hitta som vi först trodde! Var på stan ett par timmar, sen åkte vi till systemet och kom hem och kollade på skidskytte. Nu lagas det mat och så blir det nog ett glas vin till det :) Sen får vi se vad vi hittar på! Imorgon är det dags att åka hem, har dock inte bestämt nån tid än.

Så nu vet ni vad jag har för mig ihelgen! :) Nej, nu ger jag mig! Kraam från mig!

Fy fan..

.. vilken dag! Först imorse när man klev utanför porten, som btw knappt gick att få upp, så klev man rakt ut i ca 2-3 dm nysnö! Sen fick man typ pulsa till jobbet då halva vägen inte var plogad, sen har det varit stress, stress o åter stress. Fått in två revideringar som det var bråttom med och som jag hade hoppats på att jag var klar med nu! Men icke! Och så ser det ut som tåget till Västerås kommer bli inställt och det står nåt i stil med att nån ersättningstrafik blir det inte pga. väglaget! Men vadå suuuuck! Går inte tåget och dom inte fixar bussar, då jäklar får dom betala taxi, för jag tänker inte vara hemma ihelgen, den här jävla snön ska inte få förstöra! Den har redan förstört mitt humör liksom! Så nu sitter jag här, klar med det jag skulle göra och har världens huvudvärk! Skulle bara vilja gå hem och lägga mig men det går ju inte och jag tror inte huvudvärken släpper heller förrän jag vet att jag kommer iväg! Men man kan ju vara glad över att det är helg om lite drygt en timme iaf! Nåt postitivt i det här gnäll-inlägget ;) Haha.

Nej, ska man orka gå och hämta ett nytt objekt?! Ja, vad ska man annars gör i en timme :P Hehe.
Kraam från mig!

.....

Idag är jag pissigt trött. Kunde inte somna inatt såklart, sov typ 5 timmar! :/ Va nästan så att ja inte tog mig ur sängen imorse, men ansåg att en timmes extra sömn inte skulle hjälpa så jag kravlade mig upp! Och humöret är lite bättre idag än det var igårkväll, men idag snöar det ju så då blir man deppig för det! Man har ju fått vårkänslor när solen tittat fram, plusgrader och snön börjat smälta och droppa från hustaken! Men jag vet att det är för tidigt med vår, men iaf! Det behöver inte komma mer snö!!

Jag tycker det kunde vara fredag eftermiddag nu så man snart får åka till Västerås! Men en hel dags jobb ska genomlidas först!

Idag känner jag mig lite yr i bollen och det känns som det kan vara en förkylning på gång. Men nej tack!
Nej nu ska jag rycka upp mig och fortsätta jobba! Kraam från mig!


Depp igen

Började lyssna på musik som fick mig att börja tänka negativt igen, blev lite deppig. Förstår inte varför det blir så! Jag vill ju inte bli deppig och börja tänka på sånt. Jag som tycker jag blivit bättre! Men tydligen inte! Började tänka mkt på gamla tider, den hösten då jag mådde som sämst. Jag är ju såå glad att jag klarade av det, för det var sjukt jobbigt! Det vill jag aldrig vara med om igen! När jag klarat av en sån period borde jag klara av det mesta kan jag tycka, och nu har ju inget hänt som är i närheten av det liksom! Men ja, alla har väl dåliga dagar! Så jag ska nog sova nu och hoppas att morgondagen, den 10e februari blir bättre! :)

Så god natt på er! Kraam från mig!

Hepp..

Blev ingen ny mobil igår, iofs så förstod jag det men kunde ju ändå kolla :P Den 21a kan jag förnya abonnemanget! Så nu har man nåt att se fram emot! Haha.

Gick ju till Kupolen igår för att kolla mobiler, skulle även kolla i andra affärer men hade ingen som helst lust, så jag handlade lite mat och sen gick jag hem! Var helt slut när jag kom hem, känns som jag har nånting i kroppen men håller tummarna så himla hårt för att det inte ska bryta ut i typ en förkylning! *peppar peppar* Har ingen som helst lust (vem har det iofs) och sen så anser jag att jag inte har tid med det. Alla helger här framöver är uppbokade och det skulle vara lite jobbigt om jag måste ställa in!

Och "snart" är det helg! Bara 2 ½ dagar kvar nu, ungefär, att jobba. Ska bli skönt att komma iväg på fredag, få göra nånting och inte bara sitta hemma! Roligt att se hur mamma bor oxå! Och förhoppningsvis kan det bli lite shopping ;) Det brukar vara lite roligare när man får komma till en annan stad och shoppa! Hehe. Äta god mat och kanske dricka lite vin, who knows! Mysigt ska det bli iaf!

Nej, nu behöver jag kaffe tror jag! Kraam heejs!

Snart så..

.. slutar jag för dagen! Då tänker jag gå till Kupolen och kolla mobiler och kolla med dom på 3 när jag kan förnya, om det är exakt på dagen 4 månader innan abonnemanget går ut eller inte :P Hoppas det inte är exakt och att jag kan göra det redan idag isf! För idag började min mobil krångla igen! Hörde knappt ett ord av det mamma sa när jag ringde henne. Skitmobil!! Sen ska jag kolla lite i andra butiker oxå, se om jag hittar nåt kul ;) Hehe.

Tio minuter kvar! Nedräkning påbörjad :) Håll tummarna åt mig! Kraam heejs!

Huvudvärk!!

Vilken huvudvärk jag har just nu! Har suttit och diskuterat mobiltelefoner med Mange och Daniel. Mange tyckte vissa mobiler, Daniel andra osv. Processorer hit, skärmar dit och ja vet inte allt som togs upp :P Lika jäkla svårt ändå, vet verkligen inte vad jag vill ha för mobil! Har iaf insett att SE x10 mini pro är lite för liten :/ Synd tycker jag då jag verkligen ville ha qwerty-tangentbord. Så nu lutar det åt en HTC Legend eller en Samsung galaxy S. Fast dom mobilerna är lite stora istället. Jag som hela tiden varit emot touchtelefoner, men vad ska jag göra annars! Kan ju inte strunta i att förlänga abonnemanget och sen köpa en mobil, det blir oftast för dyrt! Så ja, jag ska till 3 idag tror jag och klämma och känna på mobilerna, iofs vet jag hur samsungen känns men iaf ;) Så jag hoppas att jag kommer fram till ett klokt beslut! Haha. Är ju nådigt less på min oxå!

Snart är det lunch iaf, ska bli gott med mat och så kanske huvudvärken släpper lite! Kraam heejs!

Då var det måndag igen!

Och jag är trött! Borde fan vara förbjudet att börja åtta på måndagar! Superdrygt när man vaknar och känner att man knappt orkar ta sig ur sängen för man är så trött! :/ Men jag blir väl förhoppningsvis piggare under dan! Druckit lite kaffe nu så man kan ju hoppas att det hjälper, iaf lite :P

Hoppas den här veckan går fort! Ska ju hälsa på mamma i Västerås ihelgen! Ska bli trevligt, och så får man se vad den staden har att erbjuda :P Hehe.

Idag eller inatt, kom Jimmy och Petronella hem från Thailand! Dom förlovade sig när dom var i Bangkok. Så ett stoort grattis till dom!! :) Hihi. Så glad för deras skull!
Dessutom ett stoort grattis till Hanna!! Hon kom in på sjuksyrraprogrammet :) Som hon sökt till det och äntligen kom hon in! Så jäkla glad för hennes skull! Hon har ju planer på att bli barnmorska och kommer definitivt bli världens bästa! :D Hihi.

Nej, nu ska ja fortsätta jobba! Längar tills jag slutar, ska iväg och sola igen, sköönt! :P Kraam heejs!


Fruktansvärt skönt..

..med fredag! Bara 3 timmar kvar sen är det helg! :)

Idag har det vräkt ner snö :/ Fast det har man väl fattat, att vi inte skulle slippa mer snö. Det är ju bara början på februari liksom. Men det känns ändå tråkigt, man hade ju börjat få vårkänslor! Jag är iaf glad över att vi går mot vår och sommar, tiden går så pass fort att vi snart är där :P Hehe.

Jag vill ha en ny mobil! Men det är bara ett par veckor kvar nu tills jag kan förlänga mitt abonnemang och då få en ny :P Däremot vet jag inte vad jag ska ta för mobil, det finns ju bara mobiler med touchskärmar nu! Och det är inte jag så förtjust i! Så det kommer bli ett svårt val. Har funderat på en SE X10 mini pro, många säger att den är bra medans andra säger att den är dålig. Så vad ska man tro! Skulle vara skönt med ett tangentbord så man slipper trycka på skärmen hela tiden, och för mig som skickar så mkt sms blir det nog lättare på det viset. Har provat att skriva sms på Manges i-phone och hua va svårt det var :S Tog evigheter att skriva en rad typ! Gaah blir tokig! Det här valet som annars brukar vara ganska lätt, men inte nu längre! Blöö! Lär fundera ett tag till!

Nej, ska gå ner med lite ritningar till en av säljarna nu! Kraam heejs!


Utmanad

Jag har blivit utmanad av Sophie:

1) Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
Har bara haft tre seriösa arbeten: ICA Hedesunda, ICA Kvantum Fjällbacken & Fiskarhedenvillan

2) Fyra filmer jag kan se om och om igen
Twilight 1 o 3, Mamma Mia, Grease, Harry Potter 5 o 6. (Jag vet, det blev 6 st och det finns egentligen flera, men dom här står högst på listan :P)

3) Fyra städer jag bott i:
Det är bara två; Gävle & Borlänge


4) Fyra tv-serier som jag gärna ser på:
One Tree Hill, Greys Anatomy, Desperate Housewives, Solsidan


5) Fyra ställen jag vill åka till:

Aruba, Thailand, Italien, Maldiverna


6) Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
www.facebook.com
www.blogg.se
www.hotmail.com
www.youtube.com

7) Fyra favoriträtter:
Grillat kött & färskpotatis
Kalops
Biffstroganoff
Kyckling i creme fraiche & klyftpotais

8) Fyra ställen där jag trivs:

Hemma hos mig, hos alla i familjen, på en vit sandstrand i ett varmt o soligt land, på jobbet

9) Fyra personer du tänker ofta på:
Det är fler än fyra personer, så nämner inga namn utan säger ist; Familj & vänner

10) Fyra personer att utmana:

Emma
Nicole
Emelie
Maria


Weee!

Idag har jag inte skrivit nåt, upptäckte jag ;) Fast har ändå inget speciellt att berätta! Har varit mkt att göra idag på jobbet så har knappt hunnit med att tänka! Haha.

En sak kan jag berätta iaf! JAG KLARADE TENTAN I BYGGNADSMATERIAL 1 !!!!!!! :D :D :D :D :D
Det var det bästa som hänt mig nu på ett tag!! Jag är mer än överlycklig! Jag typ svävar fram idag! Trodde AAAALDRIG jag skulle klara den här jäkla tentan! Var t.o.m 14 p över godkänt! Kan inte fatta det!! Nu är det bara den där jäkla juridik och ekonomitentan kvar och det hänger ju på läraren som är såå jäkla seg med att ringa mig och bestämma nåt!! :/ Men nu tänker man ju ligga i lite extra och tjata då det bara är den kvar! Tjohoooo! Snart har jag min efterlängtade examen som byggnadsingenjör i handen!! :D :o) :P Jippi! Tror jag kommer känna mig liite stolt över att jag klarat av det här då! Hihi ;)

Idag kommer det inte hända så mkt efter jobbet, iväg och sola lite, laga mat och ja, sova tidigt kanske :P Sov väldigt dåligt inatt, drömde skitkonstigt! :S

Bara lite drygt en arbetsdag till sen är det helg! Som jag längtar! Haha. Mån o tisd va apsega och onsd o torsd har gått ganska fort. Så vi kan ju hoppas att fredagen oxå går fort! Sen kan även nästa vecka gå rätt fort, ska hälsa på mamma i Västerås nästa helg, och det ser jag fram emot! :)

Nej, ska fortsätta jobba en stund till! Kraam heejs på er!


(Förresten, vilka är ni som läser? ;P Är väldigt nyfiken, vissa dagar är det en hel del fler som läser än dom jag vet läser bloggen ;) Hehe)




....

Igår fick jag superduperångest! Jag var in på skoj för att kolla resor till Västindien, har ju kollat resor dit förut men då har jag inte varit så förbannat trött på vintern som jag är nu! Och jag snubblade över Aruba igen! Hade i princip glömt bort den ön, åååh va underbart! Dit MÅSTE jag åka nångång. Det är vääldigt dyrt men det skulle vara såå värt det!

Kolla liksom ----->  

Huur underbart skulle det inte vara att ligga på dom där kritvita stränderna och svalka sig i det där klarblåa vattnet?! Man skulle ju njuta av varenda jäkla sekund! Usch, får panik! Jag vill åka nu, nu, nu! Nån som har lite pengar över och kan ge mig? :P Haha. Skulle nog vara svårt att få ledigt i flera veckor oxå, plus att jag måste hitta nån att åka med ;) Hehe. Neej, får sluta tänka på det här nu! Blir bara värre!

Igår gjorde jag ingenting, igen! Hade ingen lust att laga mat heller. Är inne i en sån period nu tror jag! Att det är vidrigt tråkigt att stå vid spisen! Men nu börjar mina färdiga matlådor i frysen ta slut o då måste ja börja laga mat igen. Blää! Sen blev det en del prat i telefon med mamma som håller på att flytta till Västerås! Spännande med en ny stad! :) Sen lite tv, internet o sen läste jag och sen sov jag! Idag ska jag väl ta mig till Kupolen, har ingen egentlig lust så vi får se! Skulle vilja shoppa men vet inte om jag gör mig råd nu, hade så extremt mkt extra utgifter den här månaden :/


Nej, jag ska jobba vidare nu! Kraam heejs!




Så..

..då var det gjort! Det gick ganska snabbt att presentera exjobbet, hur vi gick tillväga osv. Men det kändes väl först inte så bra, kände mig helt oförberedd fast att jag egentligen kan det där utan och innan. Men dom ställde några frågor och iofs var det ganska klart för dom vad vi kommit fram till. Och båda tyckte vi hade gjort ett bra hus, att dom (speciellt bygglovschefen) var nöjd över slutresultatet :) Så det var väldigt skönt att höra! Och nu är det gjort iaf! Slipper man gå och dra på det nå mer! Och vi berättade hur tacksamma vi är för att vi fick göra vårat exjobb här! Utan deras hjälp hade nog inte exjobbet varit färdigt nu! Nåt ska vi nog ge som ytterligare ett tecken på hur tacksamma vi är! Vet dock inte riktigt vad man ska ge! Blommor till två karlar känns väl sådär. Haha. Får se om vi hittar på nåt kul!

Usch, spänningshuvudvärk igen. Tror det är nervositeten för presentationen som håller på att släppa! Och bara en timme kvar att jobba :) Niice!

Kraam på er!

Idag..

..ska vi presentera exjobbet för mina chefer här på FHV. Sen vi bestämde det i torsdags har jag inte varit ett dugg nervös, men nu imorse när jag gick upp, då var jag helt plötsligt nervös. Och jag fattar inte varför. Vi redovisade det i skolan inför en större skara människor. Måste ju ha att göra med att det är just mina chefer vi ska visa upp jobbet för. Dom kanske tycker vi gjort ett skitdåligt jobb liksom och det vill man ju inte! Men vi får se. Kanske blir bättre under dagen!

Sen jag började jobba här så har jag fått förfrågningar av flera stycken som vill ha hjälp med att rita hus. Och jag har faktiskt redan hjälpt ett par med att rita upp deras hus för en ombyggnation, och då kollade jag aldrig med min chef om det gick bra. Har känts sådär, och nu när jag har fått flera förfrågningar gick jag och frågade om man fick använda jobbets revit för att rita upp hus åt vänner och bekanta, på min lediga tid alltså. Och det gick så bra så, så länge jag inte lämnar ut själva revit-filen, men det förstod jag ju självklart plus att det inte finns någon anledning att lämna ut den! Så nu är det fritt fram att hjälpa folk med deras husplaner! :) Hihi. Så känner ni någon som vill ha hjälp ställer jag gärna upp! Tycker det är jätteroligt att hjälpa folk! Plus att jag får mer träning! :P

Guu va tråkigt jag hade det igår efter jobbet. Jag gick hem, bytte om och drog sen och solade, men när jag kom hem, inte ett skit var det på tv, hade ingen lust att göra mat. Så jag åt ett par mackor och sen drog jag igång rederiet. Kollade klart på säsong 1 och sen gick jag och la mig o läste en stund, sen tog det ett litet tag innan jag somnade men det var väl nerverna som spökade! Iofs så ser inte mina vardagskvällar så mkt annorlunda ut, men just igår var jag rastlös och kände inte för nånting, plus att en irritation smög sig fram, egentligen utan anledning! Ibland undrar jag om det är nå fel på mig, fattar inte varför jag kan bli så irriterad över ingenting! Jag tänker väl för mkt helt enkelt. Jag försöker ju tänka positivt, inte tänka på "det dåliga" men det är inte lätt alla gånger! Och när man sitter hemma, ensam, så är det ännu lättare att börja tänka! Aja. Ska sluta gnälla om sånt här! Jag är som jag är och jag borde vara van vid det här laget!


Nej man kanske ska ta och göra nåt vettigt :P Kraam heejs!

RSS 2.0