Oj oj..

Nu var det riktigt länge sen jag skrev nåt! Shit, tiden går ju så jäkla fort emellanåt! :S

Sen sist har det varit midsommar och midsommarafton spenderas i Dalsjö (utanför Borlänge) och där hade vi sillunch, gjorde kransar o stång, grillade, dansade runt stången, spelade fotboll, umgicks o så dansade vi lite innan sängdags där på nattkröken nån gång :D En riktigt trevlig och traditionell midsommar!! :) Midsommardagen var man ganska sliten, hade tänkt följa med gänget till Dössberget och kolla på E-type men då slog huvudvärken in så jag hoppade det. Ångrade mig i efterhand men skulle iväg på kryssning måndag-onsdag så det var lugnt iaf.

Som sagt, jag var iväg på en tvådagarskryssning med Ingrid till bästa MA mån-ons efter midsommarhelgen. Och oj va skoj vi hade!! :D Trevligt sällskap, goda drinkar, bra musik och lite dans! :) Ångrade oss när vi klev av på onsdagen att vi inte tog en till kryss men ibland går inte det :/

När jag kom hem var ju P&L i full gång här hemma. Brorsan och hans två kompisar bodde hos mig så det var fullt hus när jag kom hem. En bomb hade nästan slagit ner :P Haha. Nädå, dom skötte sig exemplariskt! På fredagen dissade jag festivalen och åkte till Gävle istället. Grillade och myste med Hanna o Svea! :) På lördagen hämtade jag Alex vid station på dan och sen handlade vi på systemet, tillbaka ut till Hille där vi skulle sova. Gjorde oss iordning för en kväll på stan! Åkte in till stan och käkade på Helt Enkelt. Sen tog vi bussen ut till Furuvik, där Takida skulle spela! Jäklar va skoj det var, och bra var dom med! :) Dock vare tråkigt att dom bara spelade en timme lite drygt :S Söndagen spenderades med Hanna o Svea igen. Svea gick och väntade hela dan på att Daniel skulle komma hem :P Åkte hem vid sex på kvällen!

Sen har det varit jobb jobb å åter jobb! Har mkt att göra nu efter prishöjningen. Dock går dagarna lite saktare nu då det är ganska lugnt på kontoret med alla semestrar osv. Sen gör ju inte det här vidriga vädret det mkt bättre heller :/

Ihelgen som var hade jag ingen lust att bara sitta hemma och glo så jag drog till Gävle på fredan, va ut och käkade med Linda o Richard på Söderhielmska. Drack en drink oxå innan vi gick över till Interpool och bowlade, men det var ju inte alls lika kul som vanlig bowling så vi drack lite fler drinkar ist :P Gick även ner på Berggrenska o tog oss en sista drink innan vi åkte hem till dom i Valbo o sov lite. Lördagen åkte vi ner till Västerås och gick på Power Meet-marknaden i några timmar. Köpten ett linne och en mobilväska. Sen skjutsade dom hem mig till mamma. Mamma jobbade till sju så var ensam där i några timmar. Sen grillade vi och drack lite vin! :) I söndags åkte jag hem på e.m och fyy vilket jäkla skitväder det var. Va osäker på om jag skulle åka på dans i Falun, på Lilltorpet, men pratade med Sara som var på väg och då hängde jag på ist för att ha tråkigt hemma. Och det blev en riktigt trevlig kväll! :) Sara hade sina småsyskon med som tydligen tyckte det var kul att busa med mig och sen även dansa lite! :P Så jag hade fullt upp tills dom åkte en timme innan dansen slutade. Efteråt stannade vi medans MA packade ihop, då P skulle åka med Sara hem. Så kvart i ett kom jag hem och jag la mig direkt och somnade ganska fort.

Och nu äre nedräkning som gäller! På fredag e.m går jag på den efterlängtade semestern!! :) Ska bli så jäkla skönt att vara lite ledig! =) Malung, Hedesunda o ev. Rättvik är det som står på agendan just nu :)


Näe nu ska jag fortsätta jobba lite! Blev verkligen en lååång sammanfattning nu! Hejpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0