Ramis

Ja då var fjällenresan till Ramundberget oxå över för i år. Åkte upp i onsdags efter jobbet, käkade o drack vin när vi kom fram vid nio på kvällen, la oss rätt tidigt då det hade varit en lång dag med jobb o sen 5 timmar i bilen. På torsdagen var vi uppe o käkade frukost före nio, dom andra drog ut i backarna medans jag och Elin var kvar i stugan och jobbade. Jag skulle egentligen ha åkt skidor men mådde inge bra, förkyld o antagligen vaknade jag med feber :/ Men jag fick typ 5 timmars jobb gjort så jag var nöjd ändå. Och det är inte varje dag man kan dricka cider o vin samtidigt som man jobbar ;) Haha. Vid tre/fyra kom dom andra tillbaka och vi bastade en stund, sen gjorde vi oss iordning innan vi gick ner på byn och käkade grillbuffé halv åtta, vid tio drog vi oss mot Rudolf där det skulle vara after ski. Det dracks en hel del, vi sjöng med och stojade o hade oss! :P Skitkul kväll! Vid halv ett gav jag o Elin upp och gick tillbaka till stugan, dom andra droppade in efter en timme.. På fredagen var vi sega men dock var vi uppe i god tid! Efter lunch stack dom andra iväg för skidåkning igen och jag fortsatte jobba. När dom kom tillbaka blev det en stund i bastun och så fick nån den knäppa idén att vi skulle svalka oss i snön så vi gick ut o slängde oss på den hårda blötsnön ;) Haha. Men nu har man ju provat det oxå! Sen efter bastun så käkade vi mat och chillade! I lördags var jag uppe halv sju för att käka frukost o städa, vid halv nio var vi på väg hem igen!

Kl 12.55 klev jag innanför dörren hemma och jädrar va skönt det var att komma hem! Borta bra men hemma bäst, alltid! Hehe. Sen blev det en tur med snabeldraken, dammtorkning, handling och sen lite jobb o slapp framför teven. Fick besök framåt sju, käkade o kollade sen på film! En lugn men mysig kväll! :) I söndags slappade jag mest hela dan, först solade ja en stund på balkongen (dock blåste det lite kallt) sen jobbade jag en stund o sen lagade jag mat. Så ja, det var min helg det! Nu ser jag fram emot kommande helg, det blir husgung med Alex från buggkursen o ev. några fler! =)

O det är fortf ett sånt tryck på jobbet! Så mkt övertid det bara går.. Undrar om vi nånsin kommer ur det här med mkt att göra, vi är nog lite för få på bygglovssidan just nu! :( Men men det löser sig väl!

Nä ska fortsätta jobba ett tag till innan jag drar mig hemåt! Hejpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0